One More Gallery

Kære kunstvenner,


Sommeren nærmer sig med kunstnerisk begejstring og hos OMG glæder vi os til endnu en udstilling med stærke kunstneriske stemmer og nye værker.


Lørdag den 30. maj kl. 10–14 åbner vi dørene til en ny udstilling med værker af Erwin Lauterbach, Kell Jarner, Henrik Hillerup og Nasid Sandenholt.


Fire kunstnere med vidt forskellige udtryk – men fælles for dem alle er lysten til at fortælle historier, udfordre blikket og skabe værker, som bliver hængende i både rum og tanker længe efter besøget i galleriet.


Erwin Lauterbach præsenterer fem nye naivistiske værker – alle fyldt med små fortællinger, humor og en fantastisk fantasi. Erwin Lauterbach er kendt af mange som pioner inden for det danske køkken, men er i dag også anerkendt billedkunstner. Lauterbachs værker bevæger sig mellem det abstrakte og det konkrete og henter inspiration fra blandt andet arkitektur, byrum, skulpturer og menneskelige fortællinger. Glæd jer til underfundige titler og værker, som inviterer til både smil og eftertanke.


Kell Jarner viser denne gang værker, hvor farveskalaen er tonet lidt ned, mens de mørkere nuancer og det mere maskuline udtryk er skruet op. Jarner arbejder retorisk med sine værker, og netop dér udfordres det klassiske maleri. Her skal man som beskuer turde kigge lidt længere og gå i samtale med værket. Kunst, der både udfordrer og insisterer.


Henrik Hillerup viser blomsterbilleder, som langt fra minder om de traditionelle blomstermalerier. Kraftfulde penselstrøg, intense farver og store lærreder skaber en følelse af bevægelse og energi i hvert eneste værk. Hos Hillerup bliver blomster til livsglæde og temperament. Har man først et Hillerupværk i hjemmet, er der fest på væggen.


Nasid Sandenholt arbejder i spændet mellem kontrol og frihed. Motiverne opstår enten gennem sirlige små prikker eller i mere abstrakte og vilde penselstrøg. Sandenholt arbejder desuden konsekvent på genbrugslærreder – et aktivt valg, hvor tidligere historier gemmer sig bag det færdige værk. Ser man efter på bagsiden, opdager man ofte spor af lærredets tidligere liv.


Vi glæder os til at byde jer velkommen til fernisering lørdag den 30. maj kl. 10–14. Som altid byder vi på et glas vin og gode kunstsamtaler.


De bedste hilsner
Anne-Mette og Morten Lorenzen
OMG One More Gallery